sun

GRY I ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ

Zabawki z kartonów: autobus i parking dla samochodów

Nie wiesz, czym zająć swoje dzieci w domu? Spróbuj razem z nimi zrobić zabawki z pudełek. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez Internet, po których zostaje cała masa kartonów. Teraz możesz je wykorzystać do zabawy. Uwierz mi, spodoba się to nie tylko Twoim dzieciom, ale również i Tobie.
Istnieją niezliczone możliwości wykorzystania pudełek, bo przecież wyobraźnia nie zna granic. Dzisiaj mam dla Was dwie instrukcje, jak zrobić wspaniałe zabawki z pudełek, które niepotrzebne mogłyby wylądować w koszu. Zrobimy parking, a także papierowy autobus. Do świetnej zabawy wystarczy tylko kilka rzeczy.
Parking dla samochodów
Czego będziesz potrzebować?
-karton
-nóż
-farby i pędzelek lub wałek
-kartki mazaki drukarkę (opcjonalnie)
Przygotowanie:
Najpierw sklej pudełko tak, aby dwa krótsze boki utworzyły zewnętrzne miejsca parkingowe (patrz zdjęcie). Następnie pomaluj pudełko. Farbę pozostaw do wyschnięcia, najlepiej na cały dzień. Następnie użyj mazaka do narysowania miejsc postojowych na parkingu zewnętrznym (numery wskazujące poszczególne miejsca możesz również wydrukować i nakleić). To samo dotyczy napisu „Parking”. Na koniec weź ostry nóż i wytnij dwa większe otwory z przodu kartonu, jako wjazd i wyjazd z garażu. Teraz wystarczy zebrać wszystkie samochody, które znajdują się wśród zabawek dziecka i cieszyć się wspólną frajdą.
 
Autobus z kartonu
Autobus z kartonu jest naprawdę prosty do zrobienia, więc nawet małe dzieci mogą bez problemu uczestniczyć w jego tworzeniu. Wszystko, co musisz zrobić, to załadować pluszowych pasażerów i wyruszyć w podróż po pokoju! A kiedy zabawa się skończy, autobus będzie świetnie służył jako schowek na inne zabawki.
 
Czego potrzebujesz?
-karton
-farby, pędzelek lub wałek
-papier
-mazaki
-drukarka (opcjonalnie)
 
Przygotowanie:
Sklej tylko dolną część pudełka. Górne skrzydła kartonu złóż do wewnątrz, tworząc tym samym „skrzynkę”. Tym razem będziesz potrzebować dwóch farb – np.koloru białego i niebieskiego. Do pomalowania kartonu użyj pędzla (np. dolną część zamaluj na niebiesko, a górną na biało). Następnie pozostaw farbę do wyschnięcia. W międzyczasie przygotuj koła i znaczek dla autobusu. Może być np. logo Volkswagena w Google Grafika, które można wydrukować, wyciąć i przykleić. Jeśli nie posiadasz drukarki, równie dobrze możesz narysować je za pomocą markera. Następnie wytnij i przyklej koła. Do namalowania okien użyj mazaka – np. w kolorze szarym. Tutaj możesz przekazać zabawę swoim dzieciom i pozwolić im samodzielnie udekorować autobus.
 
Pamiętaj o kierownicy
W kartonowym autobusie można namalować dzieciom kierownicę po wewnętrznej stronie pudełka, co sprawi, że zabawa będzie dla nich jeszcze przyjemniejsza. Jeśli chcesz włożyć w to więcej pracy, wytnij kierownicę z kartonu, a następnie przyklej ją np. pistoletem do kleju na gorąco.

"Stokrotka"

Przygotowujemy duży szablon stokrotki z zarysowanym środkiem oraz kilkunastoma płatkami wokół. W środku stokrotki dziecko wpisuje swoje imię lub wkleja swoje zdjęcie. Każdy płatek dziecko uzupełnia wpisując swoje charakterystyczne cechy/to, w czym jest wyjątkowe/umiejętności, których się ostatnio nauczyło.  Można też poprosić o uzupełnienie płatków stokrotki przez rodziców i/lub rodzeństwo. Stokrotkę można ozdobić w dowolny sposób, a następnie powiesić ją w widocznym miejscu w domu.

Powodzenia

"Zimno, ciepło, gorąco"

Zimno, ciepło, gorąco

To  zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (może to być maskotka, autko, piłeczka), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb" daje wskazówki, stopniując słowa - zimno, ciepło, gorąco.

Jeśli poszukiwacze są blisko „skarbu” mówimy: ciepło, cieplej, gorąco, parzy –( wtedy gdy go znajdują)J

Jeśli poszukiwacze są  daleko mówimy:  zimniej,  zimno, mróz

Ten kto odnajdzie „skarb” chowa go i zabawa zaczyna się odnowa

 Udanej zabawy

Aby podnieść samoocenę dziecka

Zabawa w "Kubek"

Każdy z domowników otrzymuje kubek oraz coś, czym można kubek napełnić np. piasek, ryż itp.
Rodzic odczytuje tekst: „Wyobraźmy sobie nasze poczucie własnej wartości jako kubek.
Kiedy jesteśmy z siebie zadowoleni nasz kubek jest pełny. Kiedy jesteśmy niezadowoleni jest
pusty. Nasz kubek może być napełniony przez innych ludzi, kiedy mówią o nas dobrze.
Z kolei my możemy napełniać ich kubki, mówiąc dobrze o nich. Kubki opróżniają się, jeżeli
mówimy o innych rzeczy złe lub bolesne. Jeśli ciągle będziemy opróżniać kubki innych,
nasze też nie będą napełnione. Kiedy mówimy komuś coś dobrego, ale sami w to nie
wierzymy, nie napełniamy jego kubka. Człowiek ten słucha nas, ale do jego kubka nic nie
wpada”. Przez chwilę rozmawiamy na temat tekstu. Następnie rozchodzimy się po
pomieszczeniu i napełniamy kubki innych osób, wypowiadając o nich pozytywne stwierdzenia
i przesypując część zawartości swoich kubków. Dzielimy się refleksjami z udziału w tym ćwiczeniu.

Gra w statki

Zagrajmy w ….STATKI
Znana, prosta gra dla wszystkich


GRA W STATKI
Można grać w nią wszędzie: wystarczy kartka i długopis.
Jakie są zasady gry w statki?


Gra w okręty to łatwy i nie wymagający długiego przygotowania sposób na spędzenie wolnego czasu.

Gra w statki: zasady ogólne

  • Potrzebujemy dwóch kartek w kratkę i dwóch długopisów.
  • Grający powinni siedzieć w oddaleniu od siebie - aby nie widzieć kartki przeciwnika.
  • Celem jest jak najszybsze „zatopienie” okrętów przeciwnika oraz „ochrona” własnych statków.

Gra w statki: plansza

  • Gra może być przeprowadzana na kartkach papieru lub specjalnych planszach – narysowanie ich nie jest trudne.
  • Każdy gracz powinien mieć przed sobą dwie plansze o tej samej wielkości – najczęściej jest to 10 na 10 kratek na kartce w kratkę. Kolumny i wiersze oznaczamy współrzędnymi: w kolumnach - litery od A do J; w wierszach – liczby od 1 do 10.
  • Na jednej planszy gracz rysuje swoje statki, a na drugiej zaznacza nietrafione strzały w statki przeciwnika oraz oznaczenia trafionych okrętów.
  • Statki mogą być narysowane w pionie i poziomie, ale nie mogą stykać się ze sobą bokami ani rogami i nie mogą być „zakręcone” czyli przypominać litery L.

Zasady gry:

  • Gra przebiega naprzemiennie: najpierw jeden z graczy oddaje strzał, jeśli uda się mu trafić, może kontynuować „strzelanie” do momentu, aż chybi.
  • Zatopienie statku ma miejsce, kiedy wszystkie kratki symbolizujące ten okręt zostaną „trafione” przez drugiego gracza.
  • O oddaniu nietrafionego strzału informujemy słowem „pudło”. Natomiast przy strzale trafionym mówimy „trafiony” lub „trafiony-zatopiony”.
  • Bardzo ważne jest prawidłowe oznaczanie na planszy dokonanych już strzałów tak, aby nie wykonywać ich ponownie. Najczęściej stawia się kropkę w miejscu, do którego oddaliśmy strzał nietrafiony. Natomiast strzał oddany i trafiony zaznacza się kryżykiem.


Na przykład:
Jeśli trafimy w jednomasztowiec – mówimy trafiony-zatopiony. Jeśli nie był to jednomasztowiec, dalej powinniśmy oddawać strzały w miejsce nad, pod, albo na lewo lub na prawo od trafionego. Natomiast „na skos” od trafionego strzału można od razu oznaczyć jako „pudła” (w tych miejscach, zgodnie z zasadami, przeciwnik nie mógł umieścić statku).

Ile statków narysować?
Na planszach 10 na 10 przyjmuje się, że każdy z graczy dysponuje flotą złożoną z:
jednego czteromasztowca o wielkości czterech kratek
dwóch trójmasztowców o wielkości trzech kratek
trzech dwumasztowców o wielkości dwóch kratek
czterech jednomasztowców o wielkości jednej kratki.

Przykładowa rozgrywka i rozrysowanie:

Attachments:
Download this file (Statki.png)Statki.png[ ]204 kB

Zagadki dla dzieci

Poziom trudności: łatwy

Łatwe zagadki będą odpowiednie dla najmłodszych dzieci. Są zwykle krótkie oraz posiadają rymy, które sprawiają, że odbiór jest znacznie bardziej przyjazny. Oto kilka przykładów:

W nocnej ciszy
łowi myszy. (Kot)
***

Ten śniegowy panicz,
garnek ma na głowie.
W miejscu nosa marchew,
ulepił go człowiek! (Bałwan)

Czytaj więcej...

Copyright © 2021 Copyright Przedszkole Wesoły Dzwoneczek w Mszanie Rights Reserved.