sun

Oddział V "Kotki"

Temat dnia: Wesołe instrumenty. 30.06.2020 r. (wtorek)

Dzień dobry! 

Wesoło zaggrajcie dziś na instrumentach! Nie macie? To z pewnością z pomocą rodziców zrobicie własne grzechotki! :) 

Kolorowe grzechotki” – wykonanie instrumentu perkusyjnego, utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych, zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania instrumentu.

Szczegółowy opis wykonania instrumentu w linku poniżej. A swoją drogą szczerze polecam poniższy blog – wiele wartościowych inspiracji.

https://www.powerofmelody.com/blog/grzechotka-z-rolki-papieru/

Przedszkolna orkiestra”  – gra na instrumentach perkusyjnych do utworu L. Delibeza Pizzicato, wykorzystanie przez dzieci instrumentów perkusyjnych jako akompaniamentu do poznanych utworów muzyki poważnej, wdrażanie do odtwarzania poznanych rytmów na instrumentach perkusyjnych.

Link do utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=XVkjzH7hBn8

Marakasy” – przeliczanie, kolorowanie największego instrumentu wg własnego pomysłu. Karta pracy str. 22 .

 

W załączniku kolorowanki dla dzieci – wesołe instrumenty :).

 

KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE! 

To były ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas oraz wsparcie.
Mamy nadzieję, że od września będziemy mogli się już zobaczyć na żywo i wysciskać! 
Bardzo za Wami tęsknimy i życzymy Wam wspaniałych wakacji, bezpiecznej zabawy i wielu wrażeń, o których mamy nadzieję, że opowiecie nam już w naszej przedszkolenej sali :). 

 

Ściskają i pozdrawiają: 

Pani Patrycja i Pani Daria! ;* :) 

Attachments:
Download this file (smiling-maracas-coloring-page.jpg)smiling-maracas-coloring-page.jpg[ ]27 kB

Temat dnia: Poznajemy instrumenty. 29.06.2020r. (poniedziałek)

Dzień dobry kochani! 

Koniec roku szkolnego zakończymy muzycznie ;) !

Zapraszam do zabawy!

 

Instrumenty” – praca z obrazkiem, zapoznanie z instrumentami występującymi orkiestrze (pianino, flet, skrzypce, trąbka), rozróżnianie ich dźwięków i wyglądu.

W załączniku INSTRUMENTY znajdziecie zdjęcia następujących instrumentów: pianino, flet, skrzypce, trąbka. Czy znacie już te instrumenty? Na jakim chcielibyście grać?

W poniższym linku możecie posłuchać jak brzmią m.in. pianino, flet, skrzypce, trąbka.

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

Kolorowanka – trąbka – w załączniku

„Jestem muzykantem konszabelantem”- słuchanie i nauka piosenki, ilustrowanie ruchem grania na poszczególnych instrumentach.

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=95s

 

Attachments:
Download this file (INSTRUMENTY.pdf)INSTRUMENTY.pdf[ ]155 kB
Download this file (trabka_kolorowanki-7.gif)trabka_kolorowanki-7.gif[ ]9 kB

Temat dnia: Mojemu koledze, koleżance 26.06.2020r. (piątek)

 

Dzień dobry!
Witam Was w ostatnim dniu naszych przygotowań do wakacji. Spotkamy się jeszcze na zajęciach dwa razy w przyszłym tygodniu. Zapraszam do zabawy!

 

1. „Wakacje”- kolorowanie wakacyjnych obrazków- karta pracy str. 27 i 28

 

2. „Ciekawe miejsca” – wakacyjna pocztówka, praca plastyczna, malowanie farbą plakatową, rozwijanie zamiłowań plastycznych, kształcenie wrażliwości na barwę.

Na początek zobaczcie wakacyjne pocztówki i miejsca, które można zwiedzić (załącznik)
Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ypI5INDdS78

Opowiedzcie o swoich wakacyjnych planach: gdzie pojadziesz lub gdzie chciałbyś pojechać? Wskaż odpowiednią ilustrację. Opowiedz, co w danym miejscu można robić, jak spędzać wolny czas.

Teraz spróbujcie namalować farbami wakacyjny krajobraz. Pomysły możecie znaleźć w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=M3G4qcJtopQ

 

3. „Małe i duże piłeczki” – zabawa ruchowa. Podskoki duże i małe do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ


Do zobaczenia po weekendzie!

Attachments:
Download this file (Pocztówki.odt)Pocztówki.odt[ ]482 kB

Temat dnia: Bezpieczne wakacje 25.06.2020r. (czwartek)

 

Dzień dobry!
Dziś kolejny dzień przygotowań do wakacji. Zapraszam do zabawy!

 

1. Co zabiorę na wakacje?- zabawa dydaktyczna

Zastanówcie się co nam może być potrzebne podczas wyjazdu na wakacje? Hmm…
Zobaczcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=PNRNWoYCJ38

A teraz zapraszam Was do ćwiczenia „Wakacyjne memory”. Znajdź dwa takie same obrazki, które potrzebne nam są podczas pobytu na wakacjach: https://learningapps.org/13256853

 

2. Jak bezpiecznie spędzić wakacje? – słuchanie opowiadania.

Wakacje to czas wypoczynku, zabawy, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu. Jedni lubią wyjazdy nad morze, inni chętnie chodzą po górach. Niektórzy kochają kąpiele w jeziorze, a jeszcze inni wieś i spacery po łące. Część turystów wyjeżdża za granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy. Wypoczywając w różnych ciekawych miejscach musimy pamiętać o swoim bezpieczeństwie. Zuzia w tym roku była z rodzicami i rodzeństwem nad jeziorem. Pamięta jak wspólnie z mamą i siostrami przypominały jak należy zachować się nad wodą. Dzieci zawsze są p od opieką dorosłych. do wody wchodzą razem z rodzicami. Chronimy swoje ciało przed gorącymi promieniami słońca i pijemy wodę. Podczas spacerów nigdy nie zrywamy nieznanych roślin i nie dotykamy napotkanych zwierząt. Przestrzegając tych zasad bezpiecznie spędzimy wakacje. Wypoczniemy, poznamy nowych ludzi, zobaczymy cieka we miejsca i pozostaną nam miłe wspomnienia.

Rozmowa na temat opowiadania.
- Co to są wakacje?
- Co robimy podczas wakacji?
- Jak należy zachowywać się podczas letniego wypoczynku?

 

3. Wakacyjny kodeks postępowania (załącznik)

Zapraszam do zobaczenia krótkiej prezentacji
https://www.youtube.com/watch?v=oOq47PKOkA4

 

Dziękuję za wspólną zabawę!
Do jutra!

Attachments:
Download this file (Wakacyjny kodeks!.odt)Wakacyjny kodeks!.odt[ ]313 kB

Temat dnia: Woda, woda dookoła. 24.06.2020 r. (środa)

Dzień dobry! Zapraszam do zabawy w morskich głębinach.

Akwarium” –improwizacja ruchowa do muzyki Camille’a Saint –Saensa, zapoznanie z charakterystycznymi cechami lata.

Zabawa dla całej rodziny

https://www.youtube.com/watch?v=YVpl-RNzdE4

Dzieci leżą na plecach. Słuchanie muzyki – wizualizacja. Rozmowa na temat, co sobie wyobraziły

słuchając muzyki. Prowadzący rozkłada folię malarską, która jest wodą, może to być morze, jezioro. Dzieci siadają wokół foli biorąc ją za brzeg obiema rękami.

  • • inscenizacja ruchowa do nagrania pt. „Akwarium” Saint-Saënsa – wachlowanie

zgodnie z melodią,

  • • praowadzący wysypuje na napiętą folię rybki (np. z papieru), zadaniem dzieci jest wachlowanie

folią zgodnie z poleceniem, np. lekko, bardzo mocno, ale tak, żeby nic nie spadło itp.

  • • chętne dzieci kładą się na plecach pod uniesioną przez resztę grupy folią; zadaniem grupy jest falowanie z różną częstotliwością – raz wysoko, raz bardzo nisko itp.
  • • kilkoro dzieci chodzi po folii, która lekko faluje, jak woda,
  • • falowanie folią wg wskazówek prowadzącego: lekko, mocno, wysoko, nisko,
  • • zabawa uspokajająca – dzieci kładą się na podłodze, na plecach i nakrywają

się folią, jak kocem (całe ciało poza głową).

Płyniemy łódką” – zabawa ruchowa.

Dzieci (lub para rodzic- dziecko) dobierają się parami, siadają naprzeciwko siebie z nogami wyprostowanymi tak, aby stopy się połączyły. Pary podają sobie ręce i pochylają się raz do przodu, raz do tyłu.

Akwarium” – praca plastyczna

Wersja nr 1:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/784-rybka-w-akwarium-2

Wersja nr 2:

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/05/rybki-praca-plastyczna-z-papilotek-na-muffiny.html

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=O3FDSNofFXI

Miłego dnia!

Temat dnia: Gdzie ja pojadę na wakacje? 23.06.2020 r. (wtorek)

Gdzie możemy pojechać na wakacje?” - oglądanie albumów przedstawiających piękno przyrody i zabytków.

„ Ludzik” – zabawa z figurami geometrycznymi z rymowanką  – układanką Anny Surowiec, rozwijanie pomysłowości dzieci w łączeniu różnych elementów powstającej całości.

Wyszukiwanie przedmiotów, które mają kształty geometryczne: koła np. zegar, kwadratu, prostokąta, trójkąta. Dzieci wskazują dany przedmiot.

Dzieci otrzymują kartę A4, siadają do stolika, na którym w pojemniku leżą figury geometryczne  i klej w sztyfcie dla każdego dziecka. Rodzic mówi tekst, a dzieci układają ludzika na kartce.

Głowa z koła,

tułów to kwadrat,

prostokąty - ręce dwie

i o nogach nie zapomnij - dwa prostokąty dołóż też.

Po ułożeniu dzieci naklejają figury, dorysowują kredkami ołówkowymi

dowolne elementy do naklejonego na kartkę ludzika z figur geometrycznych.

 „Co mam włożyć?” – zabawa słowno - ruchowa Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak

Kiedy ciepło jest na dworze, - zaczyna mówić rodzic,

to ja …. (klapki, kąpielówki, spodenki…) sobie włożę –

wybrane dziecko wymienia jeden element ubrania,

Raz - dwa - trzy, raz - dwa- trzy, jak to włożyć?

Pokaż mi. - mówią wszyscy, a dziecko naśladuje gest wkładania wymienionej

części ubioru.

 

KOCHANI ! Dziś wyjątkowy dzień - Dzień Ojca. Święto wszystkich Tatusiów :) 

Z tej okazji wyściskajcie swoich Tatusiów oraz wręczcie im jakiś miły upominek, najlepiej zrobiony przez was własnoręcznie. W załącznikach propozycje. 

Temat dnia: Wkrótce wakacje 22.06.2020r. (poniedziałek)

 

Witam Was serdecznie!
Dziś zaczynamy krąg tematyczny pt. „Wakacje”. Zapraszam do zabawy.

 

1. Bajki, które lubią dzieci – słuchanie dowolnej bajki
Poproście rodzica o przeczytanie swojej ulubionej bajeczki. Na pewno macie taką w swojej biblioteczce.
Ja zapraszam na słuchowisko pt. ‘Wakacyjne podróże”
https://www.youtube.com/watch?v=TaxwjOL1TxY

 

2. Wakacyjne zagadki – rozwiązywanie zagadek obrazkowych

Zabawa przy piosence „Słoneczko”.
Na rozgrzewkę zapraszam do posłuchania piosenki. Spróbujcie prześpiewać, możecie poruszać się w rytm muzyki:
https://www.youtube.com/watch?v=ic2Bjr7xsC0

Rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słownych
Zapraszam Was do zobaczenia krótkiego filmiku „Zagadkowe lato”. Popatrzcie uważnie, posłuchajcie i rozwiążcie zagadki
https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

Zgadnij, co to? – zagadki słowne.
Dokończ zdanie:
Latem świeci słońce na zielonej… (łące)
Gdy deszczyk pada cieszy się żabek …(gromada)
Przez ulicę przechodzimy, gdy jakie światło widzimy?... (zielone)
Gdy słońce mocno świeci, wkładają na głowę go dzieci. (kapelusz)

 

3. Wakacyjne zabawki – łączenie rysunku z jego cieniem, kolorowanie obrazka.
Karta pracy str. 27 .

 

4. Ćwiczenia gimnastyczne
Na koniec zapraszam Was na odrobinę ruchu i ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs
https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s

Do jutra!

Temat dnia: Czym podróżujemy? 19.06.2020r. (piątek)

 

Witajcie!
To ostatni dzień naszego podróżowania różnymi pojazdami. Zapraszam do zabawy!

 

1. Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne – wycinanie pojazdów z kolorowych gazet, przyklejanie ich na kartki. Poćwiczcie swoje rączki podczas wycinania przedmiotów w gazet.

 

2. Różne środki transportu – rozmowa na temat różnych środków transportu. Podział środków transportu na: lądowe, wodne i powietrzne.
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/13077277

 

3. Wyruszamy w podróż – wypowiedzi dzieci na podstawie opowiadania Doroty Kossakowskiej Czym podróżować?, utrwalenie pojęć: wolno – wolniej, prędko – prędzej, wzbogacenie i rozwijanie czynnego słownika dzieci, kształcenie umiejętności skupiania uwagi na słuchanym opowiadaniu i opowiadania o nim.

Czym podróżować – słuchanie opowiadania.
Ola, Karol i Basia chodzą do jednego przedszkola i są przyjaciółmi. Kiedy są w domu często spotykają się, żeby wspólnie się pobawić. Zbliża się lato. Już teraz planują co będą robić na wakacjach. Wspominają też wakacje z ubiegłego roku. Ola cały tydzień spędziła u babci w Kołobrzegu. Miło wspomina zabawy na plaży i zbieranie muszelek. Pamięta też, że bardzo zmęczyła ją podróż. Tata był kierowcą samochodu, a podróż trwała długo. Kilka razy podczas podróży robili przystanki, aby odpocząć. Ola z radością powitała babcię po sześciu godzinach jazdy samochodem. Karol wybrał się do wujka, który mieszka w górach. Wspólnie
z rodzicami i bratem podróżowali pociągiem. Pociąg jechał bardzo szybko. Karol podziwiał przez okno piękne widoki. Wygodne siedzenia i dużo miejsca sprawiły, że Karol nie był zmęczony. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Basia była z rodzicami w Grecji. Chociaż to daleko, jej podróż trwała najkrócej. Basia podróżowała samolotem, a widoki podziwiała
z góry. Tegoroczne wakacje przyjaciele spędzą razem. Ich rodzice też się przyjaźnią i postanowili wspólnie wyjechać na Mazury. Dzieciaki cieszą się, że będą razem odpoczywać. Martwią się tylko tym, czy pogoda dopisze, ba przecież kąpiele w jeziorze w słoneczny dzień są najwspanialsze.

Rozmowa na temat opowiadania.
- Gdzie wakacje spędziła Ola? Jak tam dojechała?
- Gdzie wakacje spędził Karol? Jak tam dojechał?
- Gdzie wakacje spędziła Basia? Jak tam dotarła?
- Który środek transportu jest najszybszy?
- Jakim środkiem transportu chcielibyście podróżować?

Podsumujmy teraz wszystkie środki transportu. Zapraszam na krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

4. Figury geometryczne- układanie pojazdów z figur geometrycznych (załącznik).

 

5. Autokar – kolorowanie obrazka. Karta pracy str. 26.

 

Do widzenia!
Życzę udanego weekendu!

Attachments:
Download this file (Figury geometryczne-pojazdy.odt)Figury geometryczne-pojazdy.odt[ ]214 kB

Temat dnia: Pojazdy pływające 18.06.2020r. (czwartek)

 

Dzień dobry!
Witam Was w kolejnym dniu naszego podróżowania. Zapraszam do zabawy i wykonania następujących zadań.

 

1. Co pływa, co tonie? – zabawa badawcza.
Na początku zobaczcie doświadczenie, które przedmioty zostają na powierzchni wody, a które toną:
https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg
Możecie sami spróbować wykonać taki eksperyment!

 

2. Łódka na morzu – ćwiczenia oddechowe.
Do tego ćwiczenia potrzebna nam będzie łódka zrobiona z papieru. W poniższym linku możecie zobaczyć jak zrobić statek z papieru techniką origami:
https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M
Teraz nalejcie wody do miski i dmuchajcie w łódkę, która zacznie pływać.

 

3. Żaglówka – praca przestrzenna.
- Wycięcie z niebieskiego papieru fali morskiej,
- Wycinanie z kolorowego papieru trójkąta – żagla,
- Umocowanie żagla na wykałaczce,
- Wypełnienie połówki orzecha włoskiego plasteliną, umocowanie żagla,
- Ustawienie gotowej żaglówki na przygotowanych falach morskich.

Wykonaną pracę możecie zobaczyć na zdjęciu w załączniku „żaglówka”.

 

4. Płyniemy po morzu – zabawa ruchowa.
Dziecko biega lub maszeruje, na sygnał: uwaga fale siada i wykonuje skłony w bok: statek przechyla się na prawą burtę, na lewą burtę.

 

5. Statek- kolorowanie obrazka. (załącznik)

 

Życzę udanej zabawy!
Do jutra!

 

Temat dnia: Bezpieczna podróż. 17.06.2020 r. (środa)

„Bezpieczna podróż” – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.

Dźwięki – rozmowa z dziećmi.

- Skąd się biorą dźwięki?

- Jakich dźwięków nie lubicie w swoim domu?

- Jakie czynności robicie głośno, a jakie cicho?

Posłuchajcie teraz zagadek:

„Co to za dźwięk?” – zagadki słuchowe.

https://www.youtube.com/watch?v=kShLSH-J81A

Brawo! Świetnie sobie poradziliście!

Głośno, cicho – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się zgodnie z poleceniem prowadzącego:
cicho – idą na paluszkach, głośno – idą tupiąc.

 „Skaczemy po kamieniach” – zabawa ruchowa z elementem skoku.
Na dywanie rozkładamy gazety, będą to kamienie, reszta podłogi to woda.

Zadaniem dzieci jest poruszać się tak, aby nie wpaść do wody (dzieci

skaczą z gazety na gazetę).

Czym podróżujemy? – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak.

Wciąż nim podróżuje: cztery koła ma – prosta to zagadka. Kto odpowiedź zna? (samochód)

Pędzi tak szybko, że aż chwytam się za głowę - czy zgadniecie jakie to auto?… (wyścigowe)

Mama, siostra, nawet tata, na wakacje wciąż nim lata. (samolot)

Wagon za wagonem wciąż jedzie po szynach. Kto z was mi powie, jaka to maszyna? (pociąg)

Trzykołowy jest mały, dwukołowy duży – gdy jest ładna pogoda, to do jazdy służy. (rower)

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

Miłego dnia!

Attachments:
Download this file (Bezpieczne wakacje i podróże.pdf)Bezpieczne wakacje i podróże.pdf[ ]1236 kB

Temat dnia: Pojazdy poruszające się w powietrzu. 16.06.2020 r. (wtorek)

Dzień dobry! 

Zapraszam do zabawy: 

„Pojazdy poruszające się w powietrzu” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji.

Kot-O-Ciaki | Pierwszy lot Samolotem! – bajka

https://www.youtube.com/watch?v=Xr-iPSefeTI

A tutaj możecie zobaczyć jak naprawdę wygląda podróż samolotem:

Samoloty Filmik Dla Dzieci Po Polsku Lot Podróż Samolotem Z Wiewiórkami!

https://www.youtube.com/watch?v=iV3Ls32dQbI

 „Samolot” –przestrzenna praca plastyczne wykonana z rolki po papierze toaletowym i pasków papieru o różnej długości, zapoznanie z pojazdami latającymi, doskonalenie techniki klejenia.

Rolka po papierze toaletowym i dwa paski papieru o różnej długości, wycięte z bloku technicznego. Przyklej  je tak, aby utworzyły samolot. Rolkę można wcześniej pomalować farbami, a na koniec przykleić okienka z wyciętych kółeczek.

„Samoloty” – zabawa ruchowa.                                       

Dzieci wykonują polecenia:

- Samoloty startują – dzieci kucają z rękoma podniesionymi do boków, powoli wstają,
- Samoloty lecą – dzieci biegają po pokoju,
- Samoloty lądują – dzieci powoli kucają.

Kolorowanie  samolotu, dorysowywanie okien w samolocie. Karta pracy str. 25 .

Miłego dnia! :) 

 

Attachments:
Download this file (Przykładowe samoloty - wykonanie.jpg)Przykładowe samoloty - wykonanie.jpg[ ]24 kB
Download this file (Samoloty.pdf)Samoloty.pdf[ ]110 kB

Temat dnia: Pojazdy lądowe 15.06.2020r. (poniedziałek)

 

Dzień dobry!
Dziś zaczynamy temat kompleksowy: „Czym podróżujemy?”. Zajęcia zaczniemy od poznania pojazdów lądowych.

 

1. Pociąg- ćwiczenie ortofoniczne.
     Wydawanie odgłosów: ciuch, ciuch.

 

2. Pojazdy lądowe- zabawa dydaktyczna. (załącznik)

Poproś rodzica o przeczytanie wiersza i powiedz o jakich pojazdach jest mowa.

"Na Ulicy”

Na ulicy wielki ruch!
Pociąg jedzie ciuch,ciuch,ciuch🚂
Auto trąbi Ti,Ti,Ti 🚗
I odjeżdża brum,brum,bziiii
Motor szybko gna, co sił 🛵
Mknie tak szybko wiiii,wiiii,wiiii
Tramwaj dzwoni dryń, dryń, dryń🚋
Autobus zamyka drzwi piiiii.🚌
Tam karetka pogotowia🚑
pędzi , pędzi jak szalona eo eo.
Co tam szumi za chmurami?✈️
To samolot z silnikami sz sz sz..
Tu koparka, a tam dźwig
Już budowa idzie w mig.
Tyle dźwięków dookoła,
każdy pojazd jakoś woła.
Ale wielki HUK!!🚓🚜🚛🚢

 

Teraz zapraszam do obejrzenia bajeczki i filmiku o pojazdach:

https://www.youtube.com/watch?v=6UKVF2MfCCs
https://www.youtube.com/watch?v=mRPyav8aT7U

 

3. Jedzie pociąg z daleka- słuchanie i śpiewanie piosenki.

  Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę. Pamiętasz? Słuchaliśmy jej już kiedyś w przedszkolu.

https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k

 

4. Ćwiczenia gimnastyczne- ćwiczenia na równowagę

Na koniec zapraszam na odrobinę ruchu. Poćwicz razem z krótkim filmikiem instruktażowym:
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

Pamiętaj, że ruch to zdrowie. Teraz na podwórku mamy ładną pogodę. Możesz pobawić się piłką, pobiegać czy pojeździć na rowerze.

 

Życzę miłej zabawy!
Do jutra!

 

Attachments:
Download this file (Pojazdy lądowe!.odt)Pojazdy lądowe!.odt[ ]250 kB

Temat dnia: Co przynosi nam lato? 12.06.2020r. (piątek)

 

Dzień dobry!
Witam Was. Dziś kończymy tydzień zabawą z owocami.

1. „Owoce”- lepienie owoców z plasteliny.

Tutaj znajdziecie przykładowe filmiki do ulepienia różnych owoców z plasteliny:

https://www.youtube.com/watch?v=CBcOEFj76dk
https://www.youtube.com/watch?v=mPQN6uV4TUk

 

2. „Letnie owoce”- poznanie nazw owoców.

Na początek obejrzyjcie filmik o owocach. Zobaczcie jak wyglądają, jaki mają kolor, kształt:
https://www.youtube.com/watch?v=b0agzBeT0p8

Pamiętajcie, że owoce są bardzo zdrowe i mają dużo witamin. Zobaczcie jakie macie owoce w domu lub w swoim ogródku i spróbujcie jak smakują. Możecie przygotować wspólnie z mamą sałatkę owocową. Smacznego!

3. „Truskawka”- kolorowanka online

Pokoloruj na czerwono truskawkę. Szypułkę pokoloruj na zielono.
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/truskawka?colore=online#

4. „Witaminki”- piosenka.

Na koniec posłuchajcie piosenki o witaminkach. Spróbujcie nauczyć się śpiewać refren.
https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

 

Życzę miłej zabawy!
Do poniedziałku!

Temat dnia: Przysmaki lata. 10.06.2020 r. (środa)

Dzień dobry! Zapraszam do zabawy!

„Jaki to smak?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie smaków (słodki, kwaśny, słony) i nazywanie ich.

Na 3 talerzykach niech np. znajdą się: kostka czekolady, plaster cytryny, orzeszki solone/ sól kuchenna

Skosztujcie każdej, pomyślcie co jeszcze smakuje słodko/kwaśno/ słono? 
Który smak lubicie najbardziej? Zgaduję, że słodki :)

Lody w różnych smakach” – praca plastyczna z figur geometrycznych. Zachęcanie do wycinania po linii prostej oraz wdrażanie do bezpieczeństwa.

Ćwiczenie języka – naśladowanie lizania lodów: wysuwanie języka do

przodu przy otwartych ustach i chowanie go.

Podanie tematu pracy i sposobu wykonania:

Wycinanie rożka po narysowanej linii prostej, przyklejanie – kolorowych kół (gałek lodowych), ozdabianie kredkami.

Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas wycinania nożyczkami.

Dzieci siadają do stolika, na którm są przygotowane kartoniki (np. tył z bloku rysunkowego) z liniami do wycięcia trójkąta (rożka) oraz gotowe kolorowe kółka, klej w sztyfcie, nożyczki.

Wycinanie rożka, klejenie kul, ozdabianie lodów wg własnego pomysłu.

Pajacyk na sznurkach” – zabawa ruchowa.

Podczas muzyki dzieci naśladują ruchem marionetkę pajacyka, który porusza rękoma i nogami. Na przerwę w muzyce dzieci zastygają w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=WbMKgaPPAs0

Miłego dnia!

Temat dnia: Zabawy na powietrzu 09.06.2020r. (wtorek)

 

Dzień dobry! Witam Was!
Na dzisiejszych zajęciach będzie dużo ruchu. Zapraszam do zabawy.

 

1. Aerobik - podnoszenie sprawności organizmu, dziecko wykonuje ćwiczenia w rytm melodii.

Na początek zapraszam Was na aerobik, czyli wykonywanie różnych ćwiczeń ruchowych do słyszanej muzyki https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

2. Jak dzieci lubią bawić się latem? - rozbudzanie zainteresowania sportem, zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawianiu sportu, uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka

Poproście rodzica o przeczytanie wierszyka!

"SPORT"
Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.

Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but

Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu.

 

Moi drodzy ruch to zdrowie. Każdy z nas powinien uprawiać sport, ćwiczyć i dużo się ruszać. Mamy teraz wiosnę, powoli bliża się lato. Możecie dużo czasu spędzać na świeżym powietrzu. Możecie z rodzicami i rodzeństwem grać w piłkę, jeździć na rowerze, biegać itd.

Zobaczcie krótki filmik o letnich zabawach https://www.youtube.com/watch?v=16M84KkyXrU

 

3. Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy- zabawa ruchowa do piosenki.

Powtarzaj te czynności słuchając piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

I jak tam? Na pewno jesteście zmęczeni. Teraz należy Wam się odpoczynek :-))

Do jutra!

Temat dnia: Lubimy lato. 08.06.2020 r. (poniedziałek)

Dzień dobry : ) Rozpoczynamy blok tematyczny: LATO, LATO, CO TY NA TO?

Oglądanie ilustracji przedstawiających cztery pory roku .

Przyjrzyj się ilustracjom. Jakie dostrzegasz różnice? Jaka jest Twoja ulubiona pora roku? Jak wygląda lato?
Ilustracje w załączniku

„Po łące biega lato” – nauka piosenki, inscenizowanie piosenki ruchem, rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Po łące biega lato słowa: Barbara Lewandowska

Po łące biega lato,                                          ( bieg w miejscu)
Uwija się jak bąk.                                           (obrót wokół własnej osi)
"Dzień dobry" mówi kwiatom                                    (ukłon)
i pieści każdy pąk.                                         (ręce skrzyżowane na ramionach)

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.                                  (Chód w miejscu)
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,                                 (machanie dłońmi przy zgiętych łokciach)
Na kwiatach też się zna.                                 (zrywanie kwiatów i wąchanie)
Uśmiecha się wesoło                                      (szeroki uśmiech i palce wskazujące przy policzkach)
I w berka z wiatrem gra!

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Gdy lato jest zmęczone,                                 (ocieranie poty z czoła)
W szałasie sobie śpi.                                      (złożone dłonie przy policzku)
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

„Słońce”- praca plastyczna
Namalujcie słońce farbami plakatowymi – najpierw namaluj koło, a później odbij dłonie wokół tworząc promyczki. Możesz również namalować wschód lub zachód słońca według własnego pomysłu.   

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

Miłego dnia! : )

Temat dnia: Zabawy z wiatrem 05.06.2020r. (piątek)

 

Dzień dobry!
Dzisiaj zapraszam Was do zabawy z wiatrem i wiatrakami.

 

1.  Łączenie w pary zabawek- kolorowanie. Karta pracy str.20.

2. Wiatraczki– przestrzenna praca plastyczna, ozdabianie papierowych wiatraczków, wdrażanie do porządkowania miejsca pracy, obserwowanie kierunku, siły wiatru, zachęcanie do zabaw z wiatrem.

Rozmowa na temat wiatru:
- W jaki sposób tworzy się wiatr?
- Czy dzieci mogą zrobić wiatr?
- Po czym można poznać, że wieje wiatr?

Zapraszam Was do obejrzenia bajeczki „Skąd ten wiatr?". Może ona przybliży Wam bardziej to zjawisko atmosferyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=DPlcLAPp2T0

Wykonanie wiatraka
Dzieci otrzymują kwadratowe kartki, które mają rozcięcia po liniach, składanie kolejnych rogów z kropkami i przyklejanie klejem. mocuje wiatraczek do patyczka od szaszłyków szpilką, aby wiatraczek się ruszał należy pomiędzy papier włożyć dwa małe koraliki.

Tutaj znajdziesz filmik z instrukcją do zrobienia wiatraka
https://www.youtube.com/watch?v=ygLdnZb5IfE

Po wykonaniu wiatraka zróbcie ćwiczenie oddechowe. Dmuchajcie pod kątem, tak aby wiatrak kręcił się.

 

3. Rysujemy figury geometryczne - zabawa ruchowa.

Dziecko porusza się do dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się, rodzi mówi nazwę i wielkość figur geometrycznych np. małe koło, duży trójkąt, mały kwadrat, duży prostokąt. Dziecko rysuje palcem w powietrzu.

 

4. Jakiej zabawki brakuje?- zabawa dydaktyczna.

Rodzic kładzie przed dzieckiem 5 zabawek. Dziecko odwraca się. W tym czasie rodzic zabiera jedną zabawkę. Dziecko mówi jakiej zabawki brakuje.

 

Do widzenia!

Odpocznijcie podczas weekendu :-))

Temat dnia: Zabawy z bańkami 04.06.2020r. (czwartek)

 

Witajcie!
Zapraszam Was dzisiaj do zabawy z mydłem i bańkmi.

 

1. „Lubię – nie lubię” – zabawa z minkami.
Dziecko otrzymuje dwie minki: wesołą i smutną. Rodzic mówi zdanie, a dziecko podnosi odpowiednią minkę. Jeśli nie macie minek możecie pokazać ją swoją buzią.

- Lubię chodzić do przedszkola?
- Lubię lody waniliowe?
- Lubię szpinak i marchewkę?
- Lubię, kiedy pada deszcz?

 

2. „Bańki mydlane” – zabawy badawcze z mydłem i wodą. Zapoznanie dzieci z właściwościami mydła i zasadą powstawania baniek mydlanych.

Posłuchajcie wiersza:

W co się bawić? -  Dorota Kossakowska

Franek lubi w piłkę grać,
Zosia mknąć rowerem.
Na wyprawy krótkie, długie
razem z przyjacielem.

Kasia lubi tworzyć prace,
pięknie malowane.
A ja lubię czasem zrobić
dwie bańki mydlane.

Jedna duża, druga mała,
potem średnich dwieście.
Takich pięknych baniek,
nie ma w całym mieście.

Trochę mydła, trochę wody,
jeszcze słomka mała.
I już jest na nudę,
zabawa wspaniała.

Lecą bańki w górę,
potem w dół spadają
i mnóstwo kolorów
w swoich brzuszkach mają.

Tutaj znajdziecie przepis na niepękające bańki https://www.youtube.com/watch?v=5hwCjXFDu8k

Właściwości mydła- zabawa badawcza.
Spróbujcie zrobić ten eksperyment https://www.youtube.com/watch?v=uGPVaFBKlYw

 

3. „Latawiec”- kolorowanie. Karta pracy str. 21.

Na koniec posłuchaj piosenki pt.”Mydło lubi zabawę”https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

 

Udanej zabawy!
Do jutra!

 

Temat dnia: Muzyczne zabawy. 03.06.2020 r. (środa)

Dzień dobry! 

Zapraszam do wspólnej zabawy!

Kolorowanie latawca”-  Karta pracy str. 21.

 „Hop, hop” – zabawa  ruchowa. Dzieci maszerują po obwodzie koła, na hasło: hop - podskakują obunóż, następnie dalej maszerują.

Z muzyką jest weselej”- zabawy rytmiczno-muzyczne:

Rodzic śpiewa na dowolna melodię słowa: Kocham Cię, dziecko odpowiada w ten sam sposób. Rodzic powtarza to zdanie kilka razy, za każdym razem w inny sposób (wolno, szybko, głośno, cicho, smutno, itp.)

„Rytmiczne echo”:

Rodzic wyklaskuje dowolny rytm, a dziecko powtarza. Następnie rodzic wystukuje rytm na np. udach, podłodze, garnku, bębenku (jeśli posiada), a dziecko powtarza ten sam rytm też wystukując na danej rzeczy.

Do czego zaprasza muzyka?” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się w rytmie tamburyna, które zaprasza do marszu, biegu, podskoków.

Ręce  - nogi – głowa” – zabawa ruchowa z elementem marszu.

Dzieci stoją w rozsypce. Maszerują w różnych kierunkach. na hasło zatrzymują się i wymienione części ciała mają dotykać do podłogi, np.

- dwie nogi i ręka,

- jedna noga i dwie ręce,

- dwie nogi i dwie ręce,

- dwie nogi, ręka i głowa…

Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Miłego dnia ;) 

Temat dnia: Dzieci to my. 02.06.2020 r. (wtorek)

„Co dzieci kochają?” - wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza, ćwiczenia słownikowe.

Co dzieci kochają? wiersz Anny Bayer.

 

Dzieci kochają landrynki

i słodką lemoniadę.

Śmieją się im buzie

gdy widzą czekoladę.

Dzieci kochają aniołki,

drewniane pajacyki,

bezpieczne ręce ojca,

na biegunach koniki.

Dzieci kochają podróże,

wycieczki z przygodami.

Bułeczki jagodowe

robione ręką mamy.

Dzieci kochają zabawę,

na każdym kontynencie,

więc dajcie im się bawić,

a będą uśmiechnięte.

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: landrynki, lemoniada, kontynent.

Pokaz kontynentów na globusie.

Co dzieci kochają? - wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza.

Omówienie ilustracji przedstawiających fragmenty wiersza.

Słuchanie wiersza i układanie obrazków w odpowiedniej kolejności.

I ilustracja: landrynki, czekolada – uśmiech

II ilustracja: aniołki, pajacyki, koniki na biegunach

III ilustracja: dziecko z plecakiem, bułki z jagodami

IV ilustracja: dziecko z plecakiem, klocki, uśmiech

„W przód i w tył” –  zabawa ruchowa z elementem marszu. Marsz w różnych kierunkach, na mocne uderzenie w bębenek – dziecko zatrzymuje się i maszeruje tyłem. Kolejne mocne uderzenie zmienia kierunek marszu.

„Co lubisz?” – zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje do dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się. Prowadzący pyta się dziecka: co lubisz robić? –  dziecko mówi np. skakać – a następnie wykonuje daną czynność.

 „Wiatr i latawce” – zabawa muzyczno - ruchowa  do utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Dzieci otrzymują paski bibułki, to latawce. Podczas słuchania utworu dzieci poruszają się po sali trzymając nad głowami swoje latawce.

Gdy muzyka milknie puszczają paski i obserwują ich powolne opadanie. Gdy słyszą muzykę, podnoszą paski i zabawa trwa dalej.

Temat dnia: Dzień Dziecka 01.06.2020r. (poniedziałek)

Dzień dobry!

Witam Was w kolejnym tygodniu. Dzisiaj zaczynamy temat kompleksowy: „Święto dzieci”.
Kochani dzisiaj obchodzimy Dzień Dziecka. Spędźcie ten dzień najpiękniej jak potraficie!

życzenia

1.Kiedy piasek się lepi ?”- zabawa badawcza.
Piasek kinetyczny to świetny twór. Przyjemny, gładki w dotyku, pod wpływem ciepła i ugniatania daje się formować, aby za jakiś czas rozpaść się na małe drobinki. Można się nim świetnie bawić. Jak zrobić domowy piasek kinetyczny? To bardzo proste!
 
Co będzie Ci potrzebne?
 
mąka ziemniaczana (ok. 4 szklanki)
pół szklanki oliwki do pielęgnacji maluchów 
barwnik spożywczy
Prosta sprawa, prawda? Weźcie dużą miskę, wsypcie do niej mąkę. Następnie wlejcie oliwkę dla dzieci (można użyć oleju spożywczego, ale oliwka pięknie pachnie) i barwnik. Porządnie wymieszajcie, aż mąka będzie przyjemnie wilgotna. Oto macie domowy piasek kinetyczny. Czas zacząć zabawę!

Domowy piasek kinetyczny. Jak się bawić?

-  ukrywanie skarbów - można wykorzystać zabawki z kinder niespodzianek i poukrywać je w piasku. Dzieci będą ich szukać.

- wałkowanie, ugniatanie

- odciskanie kształtów z foremek - to ulubiona zabawa moich dziewczyn

- pisanie na piasku - dajcie dziecku wykałaczkę napiszcie na kartce słowa, które ma powtórzyć na piasku. Świetna zabawa i ćwiczenie rączek w jednym.

- rzeźbienie

- odciskanie stóp i dłoni
Jak widzicie domowy piasek kinetyczny to nic trudnego. Jest tani, pachnący i przyjemny w dotyku. A do tego wielorazowy. Można się nim bawić na różne sposoby! 

2. „Dziecko to też człowiek” – wypowiedzi dzieci na temat wiersza Anny Bayer.  Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Wypowiedzi na temat wiersza.

Dziecko to też człowiek, 

musicie o tym pamiętać, 

że potrzebuje uwagi,

na co dzień, a nie od święta.

Że potrzebuje mamy i taty

do przytulania i do zabawy,

i chociaż to człowiek mały

ma bardzo wielkie sprawy.

3. Ćwiczenia gimnastyczne. Na koniec zapraszam na troszeczkę ruchu.
Zapraszam do ruchu przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

Dzisiaj wszyscy zasłużyliście na dyplom, który znajduje się w załączniku!
Do jutra!
 

Attachments:
Download this file (certyfikat.pdf)certyfikat.pdf[ ]1091 kB
Copyright © 2020 Copyright Przedszkole Wesoły Dzwoneczek w Mszanie Rights Reserved.