Witajcie,
To już ostsnie przed wakacjami spotkanie z wtrokową grupą logopedyczną.
Zabawa jest bardzo prosta, a pieknie ćwiczy głoskę w zdaniach.
Co trzeba zrobić... Wydrukowane, wycięte wzdłuż przerywanej linii i potasowane karty rozdajemy wśród graczy. Wybrana osoba rozpoczyna grę, wykładając kartę i odczytując zdania i nazwy obrazków przedstawionych na karcie. Osoba, która ma kartę z obrazkiem wymienionym przez pierwszego gracza, kontynuuje grę. Ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart, wygrywa.
Powodzenia, udanych wakacji Wam życzę.
Logopeda, Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani.
Dziś proponuję stworzyć opowiadanie. W zalączniku znajduje się ilustacja, na podstawie której stworzycie własne historie. Plansze poniżej ilustracji pomogą Wam w odpowiednim doborze słów.
Dla kazdej głoski zjadziecie obrazek. Oczywiście można się pobawić z kilkoma ilustracjami.
Swoje opowiadanie możecie przedstawić np młodszemu rodzeństwu na dobranoc :)
Życzę miłej pracy :)
Pozdrawiam Was serdecznie
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie drogie Dzieci!
Dziś mam dla Was znaną grę, ale w nieco innej odsłonie. Domino sześciokątne.
Na pewno każdy z Was sobie poradzi z tym zadaniem, a przy okazji utrwalicie wyrazy. Dla każdej głoski osobne domino. A na 'deser' wersja Lato.
Miłej zabawy:)
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień dobry Kochani.
Dziś proponuję stworzyć opowiadanie. W zalączniku znajduje się ilustacja, na podstawie której stworzycie własną historię o myszce. Plansze poniżej ilustacji pomogą Wam w odpowiednim doborze słów.
Swoje opowiadanie możecie przedstawić np młodszemu rodzeństwu na dobranoc lub opowiedzieć Tatusiowi z okazji jego święta :)
Życzę miłej pracy :)
Pozdrawiam Was srdecznie
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani! :)
Dziś poćwiczymy kilka umiejętności. Uwagę słuchową, umiejetność logicznego myślenia oraz poprawną wymowę. To wszystko dzieki zagadkom, które dla Was przygotowałam.
Zagadki dla każdej głoski, ale jeśli tylko macie ochotę można zmierzyć się ze wszystkimi propozycjami.
Starsze dzieci mogą z rozwiązaniem każdej zagadki ułożyć zdanie, młodsze natomiast rozwiązania mogą narysować :)
Życzę Wam owocnych ćwiczeń oraz dużo słonka!
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie drogie Przedszkolaki !
Dziś każdy znajdzie coś dla 'swojej głoski'. Oczywiście można poćwiczyć i utrwalać pozostałe głoski ;)
Zadanie polega na powtórzeniu zdań za mamą oraz na opowiadaniu obrazka. Pamiętajmy o poprawnej wymowie!
Pozdrawiam Was gorąco
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień doby Kochani!
Jak w każdy wtorek zapraszam do ćwiczeń dzieci doskonalące głoskę [sz].
Dziś zagadki! Poćwiczymy zatem swoją uwagę słuchową, koncentrację oraz umiejętność logicznego myslenia.
Zapraszam do zabawy!
Pozdrawiam Was serdecznie
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani :)
Dzisiejsza propozycja zajęć może wydawać się nieco inna. Proponuję, zwłaszcza Rodzicom, zapoznanie się z plakatem Sprawne ręce-piekna mowa.
Oczywiście zachęcam do poćwiczenia naszych rączek. Poprzez takie zadania również usprawniamy naszą piękną mowę.
Zatem do dzieła!
Pozdrawiam Was,
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie moi Drodzy!
Przedstawiam propozycję dla wtorkowej grupy. Dziś zabawimy się z kretami - ćwiczenie interaktywne.
Pozdrawiam,
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani!
W kalendarzach już widać koniec tygodnia, ale przed weekendem jeszcze kolorowe ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dobierzemy w pary rymujące się obrazki. Znajdziemy tam pary wszystkich głosek, które pojawiają się na terapii. Jednak nie poprzestawajcie tylko na ‘swoich’ ćwiczonych głoskach. Spróbujcie znaleźć wszystkie pary.
Jak to zrobić? Rozetnijcie wszystkie obrazki i do dzieła ! Proste, prawda?
Pozdrawiam Was serdecznie
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani,
Dziś proponuję całowicie zakręcone ćwiczenia.
W załącznikach znajdziecie plansze, a ja już wyjaśniam o co chodzi...
1.Kart można używać wraz ze spinnerem, który układamy na środku koła, a następnie wprowadzamy w ruch. Dziecko ma za zadanie nazwać i odnaleźć na karcie z piktogramami ilustracje wylosowane przez ramiona spinnera.
2. Wylosowane przez spinnera wyrazy układamy w frazy i zdania.
3. Wykorzystujemy wylosowane obrazki do ćwiczeń słuchowych - wylosowane obrazki dzielimy na głoski i sylaby.
Powodzenia.
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień dobry Kochani.
Dziś poćwiczymy słuch fonematyczny.
W załączniku znajdziecie kolorowe karty obrazkowe. Po ich wycięciu spróbujcie odnależć parę rymujących się wyrazów.
Jest wtorek - więc grupa wtorkowa szuka rymów z głoską [sz]. Oczywiście z pozostałymi głoskami także można się pobawić.
Słonecznego dnia życzę i udanej zabawy w rymowanki.
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień dobry!
Na dziś przygotowałam Wam ćwiczenie Obrazki i zdania. Brzmi pewnie trochę tajemniczo, ale już wyjaśniam o co chodzi…
Waszym zadaniem jest nazwać obrazek, który widzicie. Potem poproście rodziców, aby przeczytali Wam frazę i zdanie pod obrazkiem – a Wy pięknie je powtórzcie. Starszaki mogą spróbować samodzielnie odczytać. Oczywiście pamiętamy o… Wy już doskonale wiecie o czym. Tak, o poprawnej wymowie ;)
Poszczególne obrazki można wyciąć, po przerywanych liniach i stworzyć swoją książeczkę do utrwalania wyrazów. Pokolorujcie obrazki i zróbcie okładkę do Waszej książeczki. Może kiedyś mi ją pokażecie?
Życzę więc owocnych ćwiczeń i miłej zabawy :)
Logopeda
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień dobry!
Na dziś przygotowałam Wam ćwiczenie Obrazki i zdania. Brzmi pewnie trochę tajemniczo, ale już wyjaśniam o co chodzi…
Waszym zadaniem jest nazwać obrazek, który widzicie. Potem poproście rodziców, aby przeczytali Wam frazę i zdanie pod obrazkiem – a Wy pięknie je powtórzcie. Starszaki mogą spróbować samodzielnie odczytać. Oczywiście pamiętamy o… Wy już doskonale wiecie o czym. Tak, o poprawnej wymowie ;)
Poszczególne obrazki można wyciąć, po przerywanych liniach i stworzyć swoją książeczkę do utrwalania wyrazów. Pokolorujcie obrazki i zróbcie okładkę do Waszej książeczki. Może kiedyś mi ją pokażecie?
Życzę więc owocnych ćwiczeń i miłej zabawy :)
Logopeda
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani !
Kolejna środa więc i kolejne ćwiczenia dla poprawy mówienia.
W załącznikach ćwiczenia dla każdej głoski – dziś pobawimy się w labiryncie.
Starsze dzieci, proszę, aby ułożyły proste zdania z każdym słowem. A może wymyślicie krótkie opowiadanie?
Miłej zabawy :)
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie Kochani
Dziś dalej w ćwiczeniach pomaga nam gąsienica. Jednak zajmujemy się pamięcią - symultaniczną i sekwencyjną.
Pmięć symultaniczna to rejestrowanie i przetwarzanie informacji w prawej półkuli mózgu. Jest całościowa, globalna. Oznacza to, że zapamiętujemy jednocześnie zbiór obrazków, dźwięków lub informacji językowych. Patrzymy - zapamiętujemy. Pamięć prawopółkulowa jest silnie uzależniona od przekazów emocjonalnych i przestrzennych (muzyka, rytm, intonacja).
Ćwiczenia pamięci symultanicznej są zawsze początkowym etapem wszystkich ćwiczeń zapamiętywania.
Pamięć sekwencyjna, to zapamiętywanie element po elemencie, krok po kroku, od lewej strony do prawej.
Ten sposób zapamiętywania zachodzi w lewej półkuli mózgu, która m.in. ujmuje relacje między tymi elementami, a to jest niezwykle istotne przy nauce języka mówionego i pisanego.
Także ćwiczenia pamięci w znaczny sposób wspomagają naukę poprawnej wymowy.
Zatem zapraszam do zabawy z gąsienicą Agatką...
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
-Witajcie moi drodzy!
W tym tygodniu w ćwiczeniach pomagać nam będzie gąsienica. Znają ją wszyscy uczestnicy zajęć logopedycznych :)
Możecie wykonać ją sami w domu i świetnie się bawić!
A później zrobić małe zawody, oczywiście z gąsienicą w roli głównej :)
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie.
Kochani, powtarzamy, powtarzamy i jeszcze raz powtarzamy. Dla każdej głoski jest osobna karta pracy.
Powodzenia i pamietajcie o poprawnej wymowie.
Pozdrawiam gorąco
Logopeda
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Dzień dobry!
Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice, nowy tydzień i nowe wyzwania. Absolutnie nie zwalniamy tempa, ćwiczymy poprawną wymowę!
Dziś i jutro ćwiczenia dla każdej głoski, więc szukamy swoich i do dzieła!
Życzę owocnych ćwiczeń i dużo uśmiechu :)
Logopeda
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie,
Dziś powtarzamy i powtarzamy... Konsekwencja ćwiczeń przyniesie nam rezultaty.
Owocnych ćwiczeń,
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Witajcie.
Mam nadzieję, że wczorajsze ćwiczenia z misiami i piernikowymi ludzikami przypadły Wam do gustu i świetnie się bawiliście.
Dziś kontynuacja zadania, którego celem jest wzbogacanie naszego słownictwa. Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam tabelki, wytnijcie wszystkie wyrazy i razem z Mamą lub Tatą wklejcie w odpowiednie miejsca w tabeli. Starsze dzieci mogą spróbować samodzielnie odczytać wyrazy. Pamiętamy o poprawnej wymowie.
Powodzenia.
Gorąco Was pozdrawiam.
Sylwia Stacha-Kiermaszek
Strona 1 z 2