sun

Ćwiczenia logopedyczne

Buźki logopedyczne- budowanie zdań. Propozycja zajęć na dzień 13.04.2021r.

Zadanie;

Dzieci wycinają kolorowe buźki nazywają je imionami przypisanymi do ćwiczonej głoski.( można zapisać imiona na buźkach).

Następnie wybierają postać oraz kartę pracy którą będą się posługiwać.

Kolejnym krokiem jest umieszczenie buźki na szarym polu i przesunięcie jej palcem po liniach. Podczas wykonywania zadania dzieci wypowiadają imiona postaci i czasownik który znajduję się na karcie.

 

 

Głoska- F/W- Fela, Fusia, Fiołek, Wafel, Olaf, Wiola, Wacek, Wiki, Feliks

Głoska S/Z-Sylwia, Sonia, Sabina, Sławek, Sebastian, Zosia, Zuzia, Zenek, Zbysiu.

Głoska C- Cecylia, Celina, Cezary, Carmen, Cedmon, Celia, Jacek, Celestyn, Cecylian.

Głoska SZ/ Ż -Staszek, Natasza, Szymon, Agnieszka, Tomasz, Bożena, Żelisław, Żaneta, Żaklina,

Głoska CZ-Czarek, Czesław, Mieczysław, Szczepan, Szczęsny, Czesia, Czuczu, Apacz, Epacz, Opacz

Głoska R- Rafał, Robert, Rebeka, Cyryl, Jarek, Gabriela, Marcel, Leonard, Marcelina.

 

 

Zabawa zainspirowana pomocą logopedyczną „ Mimki budują zdania” - Iwety Kozłowskiej.

Wymień 5 -zabawa logopedyczna. Propozycja zajęć logopedycznych na dzień 9.04.2021r.

WYMIEŃ PIĘĆ-ZABAWA LOGOPEDYCZNA

PRZYGOTOWANIE;

By zagrać w grę potrzebujemy stworzyć karty. Będą one bardzo proste, potrzebujemy kilku kartek ( rozmiar a5), czerwony i zielony mazak.

Na każdej z kartek rysujemy dłoń dziecka- czerwonym mazakiem obrysowujemy prawą dłoń, zielonym -lewą. Na czerwonych łapkach wpisujęmy rzeczowniki np. owoce, warzywa, zwierzęta, rośliny, meble itp. Natomiast na zielonych rączkach przymiotniki: małe, duże, tanie, drogie, gorące, zimne, smaczne, wesołe, smutne itp. 

 

ZASADY GRY;

Zadaniem dzieci jest wylosowanie karty i wymienienie pięciu rzeczy według kategorii podanej na karcie.

 

 

 

Zabawa podpatrzona na stronie---> domologo.pl

Wyturlaj opowieść. Propozycja zajęć logopedycznych na dzień 2.04.2021r.

Dzień dobry, dzisiejsze zajęcia będą dla wszystkich grup takie same. Gra którą chcę Wam przedstawić to "Turlane opowieści". 

Przedstawię dwie propozycje dla tej gry;

1. Pierwsza do samodzielnego napisania/rysowania.

Zasady gry są proste. Każdy z uczestników uzupełnia pola tabeli tekstem lub rysunkiem. Kolejnym krokiem jest rzucenie 4 razy kostką. Wyrzucona ilość oczek odsyła nas do odpowiedniego pola i kolumny tabeli. Każdy rzut kostką odsyła nas do części naszego opowiadania. Np. Pierwszy rzut-kto, następny kiedy lub gdzie. Rysujemy lub wpisujemy w odpowiednie pola wymyślone przez nas przedmioty lub czynności.

 2. Druga już wypełniona obrazkami.

Kolejne plansze są już uzupełnione obrazkami, można od razu stworzyć opowiadanie. Rzucamy kostką i opowiadamy historyjkę złożoną z ilustracji w tabelce.

Pomysł podpatrzony na stronie; 

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2016/10/10/wyturlaj-sobieopowiesc/?fbclid=IwAR2WoWc24Sz5taGXAnjVz1SYp1kFn7CouZSGFpOUyTkPPueaK7t1 k8w7PZk

Kodowanki logopedyczne. Propozycja zajęć logopedycznych na dzień 30.03.2021

Dzień dobry, dzisiejszą propozycją zajęć logopedycznych są kodowanki. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujemy kostkę do gry oraz dwie wydrukowane kartki (kartę główną z cyferkami, oraz kartę z oznaczeniami kolorów).

 

Zasady gry są następujące;

Dziecko turla kostką, po rzucie sprawdza jaki kolor ma odpowiednia cyfra. Kolejnym krokiem jest zamalowanie 3 kratek z wylosowaną cyfrą. Podczas kodowania i kolorowania dziecko potwarza wyrazy przypisane do odpowiedniego koloru.

Ja mam. Kto ma. Doskonalenie głoski [sz]. Propozycja zajęć na 30 czerwca.

Witajcie, 

To już ostsnie przed wakacjami spotkanie z wtrokową grupą logopedyczną. 

Zabawa jest bardzo prosta, a pieknie ćwiczy głoskę w zdaniach. 

Co trzeba zrobić... Wydrukowane, wycięte wzdłuż przerywanej linii i potasowane karty rozdajemy wśród graczy. Wybrana osoba rozpoczyna grę, wykładając kartę i odczytując zdania i nazwy obrazków przedstawionych na karcie. Osoba, która ma kartę z obrazkiem wymienionym przez pierwszego gracza, kontynuuje grę. Ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart, wygrywa.

Powodzenia, udanych wakacji Wam życzę. 

Logopeda, Sylwia Stacha-Kiermaszek

Attachments:
Download this file (Ja mam... głoska sz.pdf)Ja mam... głoska sz.pdf[ ]1122 kB

Twórcze opowiadania. Doskonalenie głosek w mowie potocznej. Propozycja zajęć na 25 czerwca.

Witajcie Kochani.

Dziś proponuję stworzyć opowiadanie. W zalączniku znajduje się ilustacja, na podstawie której stworzycie własne historie. Plansze poniżej ilustracji pomogą Wam w odpowiednim doborze słów. 

Dla kazdej głoski zjadziecie obrazek. Oczywiście można się pobawić z kilkoma ilustracjami. 

Swoje opowiadanie możecie przedstawić np młodszemu rodzeństwu na dobranoc :)

Życzę miłej pracy :)

 

Pozdrawiam Was serdecznie

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Logopedyczne sześciokątne domino. Propozycja zajęć na 24 czerwca.

Witajcie drogie Dzieci!

Dziś mam dla Was znaną grę, ale w nieco innej odsłonie. Domino sześciokątne. 

Na pewno każdy z Was sobie poradzi z tym zadaniem, a przy okazji utrwalicie wyrazy. Dla każdej głoski osobne domino. A na 'deser' wersja Lato. 

 

Miłej zabawy:)

 

Pozdrawiam

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Czego szuka mysz - opowiadanie twórcze. Propozycja zajęć na 23 czerwca.

Dzień dobry Kochani.

Dziś proponuję stworzyć opowiadanie. W zalączniku znajduje się ilustacja, na podstawie której stworzycie własną historię o myszce. Plansze poniżej ilustacji pomogą Wam w odpowiednim doborze słów. 

Swoje opowiadanie możecie przedstawić np młodszemu rodzeństwu na dobranoc lub opowiedzieć Tatusiowi z okazji jego święta :)

Życzę miłej pracy :)

 

Pozdrawiam Was srdecznie

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Attachments:
Download this file (Czego szuka myszka [sz].pdf)Czego szuka myszka [sz].pdf[ ]2541 kB

Zagadkowo. Propozycja zajęć na 18 czerwca.

Witajcie Kochani! :)

Dziś poćwiczymy kilka umiejętności. Uwagę słuchową, umiejetność logicznego myślenia oraz poprawną wymowę. To wszystko dzieki zagadkom, które dla Was przygotowałam. 

Zagadki dla każdej głoski, ale jeśli tylko macie ochotę można zmierzyć się ze wszystkimi propozycjami. 

Starsze dzieci mogą z rozwiązaniem każdej zagadki ułożyć zdanie, młodsze natomiast rozwiązania mogą narysować :)

 

Życzę Wam owocnych ćwiczeń oraz dużo słonka!

Pozdrawiam

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Moja opowieść o ... . Propozycja zajęć na 17 czerwca.

Witajcie drogie Przedszkolaki !

Dziś każdy znajdzie coś dla 'swojej głoski'. Oczywiście można poćwiczyć i utrwalać pozostałe głoski ;)

Zadanie polega na powtórzeniu zdań za mamą oraz na opowiadaniu obrazka. Pamiętajmy o poprawnej wymowie!

 

Pozdrawiam Was gorąco

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Attachments:
Download this file (Chory Józio - Ź.pdf)Chory Józio - Ź.pdf[ ]408 kB
Download this file (Mieszkanie - SZ.pdf)Mieszkanie - SZ.pdf[ ]398 kB
Download this file (Muzeum na zamku - Z.pdf)Muzeum na zamku - Z.pdf[ ]464 kB
Download this file (Podwórko - CZ.pdf)Podwórko - CZ.pdf[ ]250 kB
Download this file (Wieś - K.pdf)Wieś - K.pdf[ ]395 kB

Znajdź ten rym. Propozycja zajęć na 4 czerwca.

Witajcie Kochani!

W kalendarzach już widać koniec tygodnia, ale przed weekendem jeszcze kolorowe ćwiczenie słuchu fonematycznego.


Dobierzemy w pary rymujące się obrazki. Znajdziemy tam pary wszystkich głosek, które pojawiają się na terapii. Jednak nie poprzestawajcie tylko na ‘swoich’ ćwiczonych głoskach. Spróbujcie znaleźć wszystkie pary.
Jak to zrobić? Rozetnijcie wszystkie obrazki i do dzieła ! Proste, prawda?

Pozdrawiam Was serdecznie

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Attachments:
Download this file (Karty z rymami.pdf)Karty z rymami.pdf[ ]3107 kB

Zakręcona wymowa. Propozycja zajęć na 3 czerwca.

Witajcie Kochani, 

Dziś proponuję całowicie zakręcone ćwiczenia. 

W załącznikach znajdziecie plansze, a ja już  wyjaśniam o co chodzi...

1.Kart można używać wraz ze spinnerem, który układamy na środku koła, a następnie wprowadzamy w ruch. Dziecko ma za zadanie nazwać i odnaleźć na karcie z piktogramami ilustracje wylosowane przez ramiona spinnera.

2. Wylosowane przez spinnera wyrazy układamy w frazy i zdania. 

3. Wykorzystujemy wylosowane obrazki do ćwiczeń słuchowych - wylosowane obrazki dzielimy na głoski i sylaby. 

Powodzenia. 

 

Pozdrawiam

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Znajdź rym. Propozycja zajęć na 2 czerwca.

Dzień dobry Kochani.

Dziś poćwiczymy słuch fonematyczny. 

W załączniku znajdziecie kolorowe karty obrazkowe. Po ich wycięciu spróbujcie odnależć parę rymujących się wyrazów. 

Jest wtorek - więc grupa wtorkowa szuka rymów z głoską [sz]. Oczywiście z pozostałymi głoskami także można się pobawić. 

 

Słonecznego dnia życzę i udanej zabawy  w rymowanki. 

 

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Attachments:
Download this file (Karty z rymami.pdf)Karty z rymami.pdf[ ]3107 kB

Obrazki i zdania. Propozycja zajęć na 28 maja.

Dzień dobry!
Na dziś przygotowałam Wam ćwiczenie Obrazki i zdania. Brzmi pewnie trochę tajemniczo, ale już wyjaśniam o co chodzi…
Waszym zadaniem jest nazwać obrazek, który widzicie. Potem poproście rodziców, aby przeczytali Wam frazę i zdanie pod obrazkiem – a Wy pięknie je powtórzcie. Starszaki mogą spróbować samodzielnie odczytać. Oczywiście pamiętamy o… Wy już doskonale wiecie o czym. Tak, o poprawnej wymowie ;)

Poszczególne obrazki można wyciąć, po przerywanych liniach i stworzyć swoją książeczkę do utrwalania wyrazów. Pokolorujcie obrazki i zróbcie okładkę do Waszej książeczki. Może kiedyś mi ją pokażecie?

Życzę więc owocnych ćwiczeń i miłej zabawy :)

 

Logopeda 

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Obrazki i zdania. Propozycja zajęć na 26 maja.

Dzień dobry!
Na dziś przygotowałam Wam ćwiczenie Obrazki i zdania. Brzmi pewnie trochę tajemniczo, ale już wyjaśniam o co chodzi…
Waszym zadaniem jest nazwać obrazek, który widzicie. Potem poproście rodziców, aby przeczytali Wam frazę i zdanie pod obrazkiem – a Wy pięknie je powtórzcie. Starszaki mogą spróbować samodzielnie odczytać. Oczywiście pamiętamy o… Wy już doskonale wiecie o czym. Tak, o poprawnej wymowie ;)

Poszczególne obrazki można wyciąć, po przerywanych liniach i stworzyć swoją książeczkę do utrwalania wyrazów. Pokolorujcie obrazki i zróbcie okładkę do Waszej książeczki. Może kiedyś mi ją pokażecie?

Życzę więc owocnych ćwiczeń i miłej zabawy :)

Logopeda 

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Labirynty z głoskami. Propozycja zajęć na 27 maja.

Witajcie Kochani !


Kolejna środa więc i kolejne ćwiczenia dla poprawy mówienia.
W załącznikach ćwiczenia dla każdej głoski – dziś pobawimy się w labiryncie.
Starsze dzieci, proszę, aby ułożyły proste zdania z każdym słowem. A może wymyślicie krótkie opowiadanie?

Miłej zabawy :)
Pozdrawiam
Sylwia Stacha-Kiermaszek

Ćwiczenia pamięci z gąsienicą Agatką. Propozycja zajęć na 19 i 21 maja.

Witajcie Kochani

Dziś dalej w ćwiczeniach pomaga nam gąsienica. Jednak zajmujemy się pamięcią - symultaniczną i sekwencyjną. 

Pmięć symultaniczna to rejestrowanie i przetwarzanie informacji w prawej półkuli mózgu. Jest całościowa, globalna. Oznacza to, że zapamiętujemy jednocześnie zbiór obrazków, dźwięków lub informacji językowych. Patrzymy - zapamiętujemy. Pamięć prawopółkulowa jest silnie uzależniona od przekazów emocjonalnych i przestrzennych (muzyka, rytm, intonacja).
Ćwiczenia pamięci symultanicznej są zawsze początkowym etapem wszystkich ćwiczeń zapamiętywania.

Pamięć sekwencyjna, to zapamiętywanie element po elemencie, krok po kroku, od lewej strony do prawej.
Ten sposób zapamiętywania zachodzi w lewej półkuli mózgu, która m.in. ujmuje relacje między tymi elementami, a to jest niezwykle istotne przy nauce języka mówionego i pisanego.

Także ćwiczenia pamięci w znaczny sposób wspomagają naukę poprawnej wymowy. 

Zatem zapraszam do zabawy z gąsienicą Agatką...

 

Pozdrawiam

Sylwia Stacha-Kiermaszek

Copyright © 2021 Copyright Przedszkole Wesoły Dzwoneczek w Mszanie Rights Reserved.