Deklaracja dostępności
Przedszkole "Wesoły dzwoneczek" w Mszanie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.przedszkole-mszana.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 17.03.2025r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Beata Tomanek, biuro@przedszkole-mszana.pl. +48 32 4720078
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
1. Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych w budynku:
a) istnieją bariery (schody), które uniemożliwiają komunikację pionową – brak windy w nowej części przedszkola- wejście B, z tyłu budynku przedszkola
b) istnieją bariery (schody), które uniemożliwiają komunikację poziomą – brak windy na najwyższe piętro przedszkola
c) w jednym z miejsc komunikacyjnych – przy przejściu z nowej do starej części przedszkola, na I piętrze, w okolicy sekretariatu, znajduje się lekko pochylona powierzchnia oznakowana taśmą
d) oprócz pionowych i poziomych barier komunikacyjnych budynek nie posiada, progów, nierówności, przewężeń, itp.,
2. Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń budynku, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:
a) budynek nie został w pełni wzniesiony zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania i nie zapewnia osobom z ograniczeniami dostępu do wszystkich pomieszczeń, w których Przedszkole prowadzi działalność oświatową,
b) Do budynku prowadzą 2 wejścia : A i B. Jedno wejście (główne- A) jest pozbawione schodów, do drugiego z wejść prowadzą schody oraz pochylnia dla osób niepełnosprawnych ( z tyłu budynku- B).
c) Wejście B prowadzi do szatni dzieci oraz dodatkowych pomieszczeń zlokalizowanych w przyziemiu przedszkola. Z tego poziomu nie ma windy osobowej.
d) Dla gości przeznaczone jest wejście A.
e) Po lewej stronie od wejścia A znajduje się szatnia dzieci oraz sala rekreacyjna.
f) Po prawej stronie wejścia A znajduje się klatka schodowa oraz winda osobowa, którą można się dostać na I piętro budynku.
g) Na I piętrze znajduje się 5 sal zajęć dzieci oraz sekretariat.
h) szerokość drzwi wejściowych dostosowano do osób ze szczególnymi potrzebami,
i) zamontowano domofon do otwierania drzwi lub wywoływania pracownika sekretariatu znajdującego się na I piętrze budynku,
j) przed budynkiem wydzielono miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami,
3. Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy:
a) zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny – w formie tablicy informacyjnej,
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online, ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Usługa ta jest realizowana na wniosek, klient musi poinformować placówkę przynajmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
-
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego:
zapewniono wstęp osobie korzystającej z psa asystującego,
3. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób:
a) opracowano procedury ewakuacyjne i przeszkolono pracowników,
b) wywieszono plany ewakuacji budynku
c) zainstalowano oświetlenie ewakuacyjne
d) budynek wyposażony jest w system oddymiania
4. W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące.
5. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848